BOBB - Indicator voor MetaTrader 4: Ontdek de Kracht van Bollinger Bands

Mike 2011.06.15 00:22 69 0 0
Bijlage

Beschrijving:

Als trader wist ik dat het belangrijk was om een indicator te ontwikkelen die de doorbraken van Bollinger Bands ® toont en de breedte van de banden in de gaten houdt. Dit leidde tot de creatie van versie 1. De oranje lijn geeft de breedte van de banden aan.

Wanneer de blauwe lijn de nul-lijn van onder naar boven kruist, is dat een doorbraak omhoog. Als de rode lijn de nul-lijn van onder naar boven kruist, is dat een doorbraak naar beneden.

Ik vond de signalen die gegenereerd werden door de kruising van de twee lijnen interessant. Daarom besloot ik om versie 2 te maken, waarbij ik het verschil tussen de twee lijnen heb toegevoegd en een voortschrijdend gemiddelde (MA) heb geïntroduceerd.

• De oranje lijn is gelijk aan die in versie 1.
  • De blauwe lijn toont het verschil tussen de twee lijnen uit versie 1.
  • Wanneer deze de nul-lijn van onder naar boven kruist, geeft dit een short-signaal, en bij een kruising van boven naar beneden een long-signaal.
  • De rode lijn vertegenwoordigt het voortschrijdend gemiddelde.

Toen ik klaar was met coderen, realiseerde ik me dat de blauwe lijn eigenlijk het verschil tussen de prijs en MA20 laat zien. Maar zoals je kunt zien, genereert deze toch behoorlijk goede signalen, ongeacht of je de kruising van de nul-lijn of de MA gebruikt. Daarnaast zijn er ook nuttige divergenties waar te nemen.

Veel succes met traden!

Lijst
Reactie 0