Hallo traders! Vandaag wil ik jullie mijn versie 2 van de Ichimoku Kinko Hyo indicator voorstellen. Deze versie is opnieuw opgebouwd met het oog op handelssystemen die meerdere valuta's tegelijk verhandelen. Toch is hij ook prima te gebruiken door handmatige traders of voor enkele valuta expert adviseurs, net zoals de originele versie.
Gebruik (bijgewerkt op 7.6.2020):
double tenkan,kijun,chikou,spa,spb;// deze zijn leeg, maar bevatten de gevraagde data op de specifieke verschuiving. string kiv1; string kshape,ksentiment; int aMagicNumber=1234; //iIchimoku2("",0,3,tenkan,kijun,chikou,spa,spb,kiv1,kshape,ksentiment,1);//OUDE gebruik Ichimoku2("",0,3,tenkan,kijun,chikou,spa,spb,kiv1,kshape,ksentiment,aMagicNumber,1);//NIEUWE //"" betekent huidig symbool, maar je kunt ook een symbool specificeren, bijvoorbeeld 'EURUSD'. // 0 betekent huidige grafiek, je kunt ook een grafiekperiode specificeren, bijvoorbeeld 240. // 3 is de periode die gebruikt wordt voor het berekenen van de impliciete volatiliteit van de kumo. // tenkan variabele bevat nu de indicatorwaarde op de specifieke verschuiving van 1. // kijun variabele bevat nu de indicatorwaarde op verschuiving van 1. // chikou variabele bevat nu de indicatorwaarde op verschuiving van 1. // spa variabele bevat nu de indicatorwaarde op verschuiving van 1. // spb variabele bevat nu de indicatorwaarde op verschuiving van 1. // kiv1 variabele bevat nu de impliciete volatiliteit van de kumo op verschuiving van 1. // kshape variabele bevat nu de beschrijving van de vorm van de kumo: flatop/flatbottom. // ksentiment variabele bevat nu een beschrijving van de sentiment van de kumo: bullish/bearish.
De variabelen zoals kijun, chikou... bevatten ook hun respectieve waarden op de opgegeven verschuiving. Vergeet niet om " #include <Ichimoku2_Kinko_Hyo_Indicator.mqh>" bovenaan je EA te plaatsen voordat je deze functie gebruikt.
Waarom deze aanpassing?
De originele MQL4 Ichimoku indicator werkte goed en dat zal zo blijven voor de meesten van ons. Ik denk dat hij oorspronkelijk voornamelijk voor handmatige traders is ontwikkeld. Een probleem dat ik tegenkwam bij het herbouwen was dat eventuele problemen of inefficiënties versterkt worden wanneer je meerdere valuta's tegelijk verhandelt. Om dit te verhelpen, heb ik de indicator aangepast zodat hij alleen draait wanneer dat nodig is, dat wil zeggen, alleen wanneer er een nieuwe bar is afgerond. De originele versie draaide op elke tick, wat onnodig CPU-cycli verbruikte.
Als je in Ichimoku literatuur leest, kom je vaak de termen "dik", "dun" of "vet" tegen als het over de Kumo gaat. Voor een ervaren Ichimoku trader is het gemakkelijk om een kumo te beschrijven als "dik" of "dun" omdat zij weten wat de gebruikelijke dikte is voor een paar. Voor beginners, zoals ik, is het echter moeilijk om een kumo te beschrijven omdat we niet weten waar we het mee moeten vergelijken. Ik denk dat een oplossing hiervoor is om de kumo met zichzelf te vergelijken over een specifieke periode. Dit is de aanpak die is genomen bij het schrijven van de GetKumoRelativeSize() functie.

(Bekijk het nieuwe gebruik hieronder)
Geniet ervan!
Reactie 0