Divergentie is een krachtig hulpmiddel om prijsomkeringen te detecteren vanuit steunen en weerstanden. Het biedt vaak relatief vroege signalen in vergelijking met die van voortschrijdende gemiddelden. Deze techniek kan succesvol toegepast worden op verschillende technische indicatoren en levert vaak goede resultaten op.
Deze indicator tekent divergentielijnen tussen de prijs en de OsMA-indicator. Aan de hand van het type divergentie dat wordt gedetecteerd, geeft het koop- of verkoopsignalen. De indicator kan ook divergentielijnen tekenen voor de volledige historische prijzen die binnen een specifiek grafiek staan.

De bullish divergentie wordt weergegeven met groene lijnen in zowel het prijs- als het OsMA-venster.

Bearish divergentie wordt weergegeven met rode lijnen in zowel het prijs- als het OsMA-venster.
Ik hoop dat deze indicator een nuttig hulpmiddel voor je zal zijn.
Wijzigingen in Versie 1.5:
- Een bug is opgelost die optrad bij het bijwerken van de divergentielijnen terwijl de live koersen binnenkwamen;
- Een geluidswaarschuwingsfunctie is toegevoegd aan de indicator en kan in de instellingen in- of uitgeschakeld worden;
- Classieke divergentie wordt weergegeven met doorlopende lijnen (Solid Style), terwijl verborgen divergentie in onderbroken lijnen (Dot Style) wordt weergegeven.
Wijzigingen in versie 2.0:
- De code is opnieuw opgebouwd om de indicator sneller te laten draaien.
- De indicator repainte geen van zijn signalen meer.
- Er zijn enkele verbeteringen aangebracht in de algoritmes voor signalering.
Versie 2.1:
- Ik heb per ongeluk het vorige bestand bijgevoegd. Dit is de versie die ik wilde bijvoegen. Ik noem het versie 2.1.
Reactie 0