Horizontale Rasterlijnen op je Chart: Maak Handelen Eenvoudiger

Mike 2009.09.10 15:39 14 0 0
Bijlage

15 september 2010 - Versie 2

GRID10 is een indicator die rasterlijnen op je chart tekent, met lijnen die zijn gescheiden op een handige macht van tien. Ik heb deze indicator bijgewerkt met de volgende functies:

• Optionele tussentijdse rasterlijnen: Je kunt nu tussentijdse lijnen inschakelen op 10%, 20%, 25% of 50% van de hoofd-rasterlijnen.
  • Schaling van de raster: De resolutie van het raster is nu gekoppeld aan het bereik van de chart, niet aan de data op de chart. Dit betekent dat als je de chart vergroot of verkleint, het raster automatisch mee-schaalt bij de volgende tick. (Je kunt de chart aanpassen door met de rechtermuisknop in de marge rechts van de chart te klikken en de muis omhoog of omlaag te slepen.)
  • Correctie van ongewone resultaten: Er zijn aanpassingen gemaakt om vreemde uitkomsten door gebruik van de MathMod API-functie te corrigeren. (Bekijk de code voor meer details als je geïnteresseerd bent.)

Instructies

Kies het symbool waarin je geïnteresseerd bent en toon het in een chartvenster.
Selecteer Ctrl-G om het standaard raster te verwijderen. Of klik met de rechtermuisknop op de chart, selecteer eigenschappen, kies algemeen en vink dan "toon raster" uit.
Download en compileer de Grid10.mq4 code en laad de Grid10 Custom Indicator in je chart.
Het zal automatisch schalen volgens het bereik van de chart waarop je het hebt geplaatst.
Optioneel kun je kiezen of je tussentijdse rasterlijnen wilt en, zo ja, hoe vaak ze moeten verschijnen.

Tussentijdse Lijn
Percentage(%)
Aantal Subdivisies
tussen rasterlijnen
0 -
10 10
20 5
25 4
50 2

Optioneel kun je je kleurenschema en lijnstijl eigenschappen voor het raster en de tussentijdse lijnen kiezen.
Je kunt de chart naar wens aanpassen (klik met de rechtermuisknop in de marge van de chart en sleep de muis).

Dat is het!

Hopelijk vind je het handig, MOOSE.

10 september 2009 - Versie 1

Ik vond de horizontale rasterlijnen op MT4-charts enigszins willekeurig en een beetje verwarrend.

Daarom heb ik deze indicator ontwikkeld, GRID10, die automatisch horizontale rasterlijnen op een chart plaatst, gepositioneerd en gescheiden op een handige macht van tien, afhankelijk van het bereik van het symbool dat op de chart is weergegeven.

Neem bijvoorbeeld de chart van een index, zoals de S&P 500, die varieert van minder dan 800 tot meer dan 1000. Stel je voor hoe handig het zou zijn om horizontale rasterlijnen op de chart te hebben staan op 800, 900 en 1000 om de gegevensinterpretatie te vergemakkelijken.

S&P 500 Chart met Grid10

Neem een valutapaar, zoals AUDCAD, waar het bereik van de chart aanzienlijk minder is dan 0.1. In dit geval zullen rasterlijnen worden getekend op intervallen van 0.01.

AUDCAD Chart met Grid10

De rasterlijnen zullen automatisch opnieuw worden aangepast als de chart wordt vergroot of verkleind om het aantal weergegeven bars of het absolute bereik van het symbool dat wordt weergegeven te veranderen.

Dit is mijn eerste bericht op dit forum en ik hoop dat je de indicator nuttig vindt.

Groeten, MOOSE.

Lijst
Reactie 0