MACD Indicator voor MetaTrader 4: Jouw Gids voor Effectieve Trading

Mike 2020.10.28 03:39 4 0 0
Bijlage

De MACD-indicator is een krachtig hulpmiddel dat je kan helpen om de algehele prijspositie te begrijpen. Deze eenvoudige indicator toont de prijsinformatie direct op het scherm, waardoor het gemakkelijker wordt om valse signalen te minimaliseren.

Wanneer de MACD-lijn de signaallijn kruist of wanneer de MACD boven of onder de signaallijn is, geeft de positie van de huidige prijs (de blauwe lijn) je extra bevestiging van de signalen die de MACD afgeeft.

Je kunt deze indicator op elk tijdsframe gebruiken, of je nu intraday wilt traden of de algemene trend van de markt wilt identificeren.

Er zijn talloze manieren om de MACD te interpreteren. Bijvoorbeeld, als de MACD groter is dan 0 en de prijs onder de signaallijn ligt met een neerwaartse kruising, dan kan dat een signaal zijn om te verkopen. Het omgekeerde geldt ook.

Let ook op wanneer de MACD de signaallijn kruist, maar de prijs niet direct reageert. Dit kan een waarschuwing zijn om voorzichtig te zijn, want er kan snel een signaal van de MACD volgen.

MACD

Ik heb de MACD zelf gebruikt in mijn systeemtrading en het heeft me waardevolle inzichten gegeven.

EA-TestResult

Als je vragen hebt of meer wilt weten over het gebruik van de MACD, aarzel dan niet om je suggesties of opmerkingen achter te laten!

Lijst
Reactie 0