Als trader weet je dat een goede indicator je kan helpen om betere beslissingen te nemen. Laat me je voorstellen aan de Fast Oscillator 2. Deze indicator analyseert de laatste drie bars op basis van een kwadratische functie en presenteert de resultaten als een histogram. Dit maakt het visueel aantrekkelijk en eenvoudig te begrijpen.
Wat deze indicator echt bijzonder maakt, zijn de twee voortschrijdende gemiddelden die erop zijn aangebracht. Je kunt de parameters hiervan aanpassen in de instellingen, zodat je de indicator helemaal naar jouw wensen kunt configureren. Bovendien heb ik optionele geluidssignalen toegevoegd en een commentaarveld dat verschijnt wanneer de signaallijnen worden aangeraakt. Hierdoor mis je nooit een kans!
Daarnaast is er de Fast 3, die op een vergelijkbare manier werkt maar met een extra functie: het geeft signalen in de prijsgrafiek weer als bijbehorende pijlen. Dit kan je helpen om sneller in en uit posities te stappen. Let wel op dat de stops op het niveau van de voorgaande fractals worden geplaatst, wat belangrijk is voor je risicomanagement.
Ik heb deze indicator ontwikkeld omdat ik behoefte had aan een oscillator die niet vertraagt en niet steeds opnieuw wordt getekend. Natuurlijk is er een lichte vertraging van één bar ten opzichte van de prijs, maar het grote voordeel is dat het niet voortdurend wordt aangepast. In vergelijking met andere MACD's is deze indicator twee bars sneller. Dit maakt het een waardevolle aanvulling op je trading toolkit.
Houd er echter rekening mee dat deze hoge gevoeligheid betekent dat je de Fast Oscillator 2 het beste kunt gebruiken in combinatie met een laagfrequentie filter, vooral op een zijwaartse markt. Zo maximaliseer je je kansen op succes.

Reactie 0