Welkom bij mijn blog! Vandaag wil ik je graag iets vertellen over de RealValueExtended indicator. Deze indicator is mijn poging om de werkelijke marktwaarde te schatten. Het is een uitgebreide versie van mijn eerdere RealValue indicator, met een nieuwe parameter die de grafiek soepeler maakt en de richting langzamer verandert.
Het idee achter deze indicator is om iets te creëren dat veel langzamer van richting verandert dan de marktprijs, en dat beter werkt dan een eenvoudige voortschrijdende gemiddelde.
De indicator beweegt omhoog wanneer de prijs boven de lijn ligt en ook omhoog beweegt. Omgekeerd, wanneer de prijs onder de lijn ligt en naar beneden beweegt, gaat de indicator ook naar beneden. De snelheid van de beweging is evenredig aan het gemiddelde van de verschillen tussen de minimum- en maximumwaarden van de staafjes binnen een door jou opgegeven periode.
Je kunt deze indicator zowel alleen gebruiken als samen met een tweede RealValueExtended indicator met verschillende parameters op de kruispunten.

Reactie 0