Renko Tijd en Tijd Tussen Kaarsen Indicator voor MetaTrader 4

Mike 2015.02.27 19:33 45 0 0
Bijlage

Versie 2: verbeterde uitlijning van de array en berekening van de huidige tijd van de kaars.

Versie 2ma: voortschrijdend gemiddelde toegevoegd op verzoek.

Deze indicator is heel eenvoudig en toont het tijdsverschil tussen kaarsen in seconden.

Deze indicator is bedoeld voor gebruik met offline Renko-grafieken om aan te geven hoe lang elk blok of baksteen nodig heeft gehad om te vormen.

Op een reguliere tijdschaart kan het aangeven dat er kaarsen zijn overgeslagen, omdat de volgende kaars te laat begint.

Dit is mijn eerste indicator! Laat gerust een reactie achter!

RenkoTime op offline Renko-grafiek.

Je kunt lange indicatorbalken verwachten bij de periode-scheidingen wanneer de markt gesloten is.

Je zou verwachten dat indicatorbalken dubbele hoogte hebben waar de Renko-kleur verandert, omdat de prijs twee keer zo ver moet bewegen om het blok te maken.

Ik denk dat wanneer de markt beweegt, de balken klein zijn, terwijl een onbesliste markt langere balken produceert omdat de prijs langer nodig heeft om te bewegen.

RenkoTime op een 1 minuut grafiek.

Op een reguliere tijdschaart kan het ook aangeven dat er kaarsen zijn overgeslagen, omdat de volgende kaars te laat begint.

Hier was er nieuws om 15:30, maar de kaars werd overgeslagen, dus de kaars van 15:31 had 120 seconden nodig om te starten, geteld vanaf het begin van de vorige (15:29) kaars.

Reacties:

Het lijkt misschien vreemd om het tijdselement weer in Renko-grafieken te brengen, maar ik dacht dat het nuttige informatie zou kunnen opleveren, zoals langzame bakstenen die een keerpunt in de markt aangeven of de prijs die langzaam binnen een range beweegt. Of snelle bakstenen die een echte beweging in de prijs aangeven.

Op een reguliere, standaard tijdschaart kan het tonen waar de grafiek/broker een of meer kaarsen heeft overgeslagen. Dit gebeurt verrassend vaak! Vooral tijdens nieuws momenten.

Voortschrijdend gemiddelde toegevoegd zoals gevraagd.

Lijst
Reactie 0