Ik was op zoek naar een standalone functie/indicator en omdat ik deze niet kon vinden, heb ik hem zelf maar gemaakt!
De RMS (Root Mean Square) waarde wordt berekend door de waarden te kwadrateren, het gemiddelde van de gekwadrateerde waarden te nemen en vervolgens de vierkantswortel van dat gemiddelde te trekken. Deze berekening is toepasbaar op een set waarden, vooral in de context van golfvormen in de elektrotechniek.
De RMS staat ook bekend als de kwadratische gemiddelde (aangeduid als 𝑀 2 ).
Wat je moet weten als je het wilt gebruiken:
Ik heb implementaties van het kwadratische gemiddelde als een voortschrijdend gemiddelde gezien, maar het lijkt erop dat mensen vergeten zijn dit te vergelijken met andere gemiddelden.
RMS of kwadratisch gemiddelde is gelijk aan SMA (Simple Moving Average) wanneer het wordt toegepast op een set waarden die altijd gelijk aan of groter is dan 0.
Zodra er zelfs maar één negatieve waarde is, zal het resultaat verkeerd zijn (dat is simpelweg een gevolg van de formule die wordt gebruikt voor de berekening). Daarom kan het niet worden gebruikt als normale voortschrijdende gemiddelden die deze beperking niet hebben.

Reactie 0