Hallo allemaal,
Ik heb deze indicator voor mezelf gemaakt en vond hem zo nuttig dat ik hem graag met jullie wil delen.
Deze indicator is gebaseerd op de standaard MT4 Ichimoku Kinko Hyo indicator, maar ik heb hem zo ontworpen dat hij de RSI-waarden in een subvenster volgt.
Je kunt het gebruiken als bevestiging van andere strategieën, of als je een toegewijde Ichimoku-gebruiker bent, is het een fantastische aanvulling op je Ichimoku-grafieken.
Wat me is opgevallen, en wat ik heb weergegeven in de onderstaande grafieken met een live trade die ik heb uitgevoerd, is het geweldige signaal dat de GROENE Chinkou Span-lijn geeft om toppen en bodems of een tijdelijke consolidatie in een trend aan te geven.
Een ander punt dat vaak zorgt voor een goede beweging is wanneer alle drie de lijnen tegelijkertijd door de wolken breken in welke richting dan ook, zoals te zien is bij de trade die ik heb uitgevoerd. Het werkt goed als je kunt zien dat de prijs een beetje ruimte heeft om te bewegen (minimaal 13 pips) naar weerstand. Trouwens, ik heb de trade gesloten bij de bevestigde afwijzing van de 70 RSI-lijn, omdat er nieuws aan kwam en ik eindigde met een mooie kleine pre-nieuws range scalp.
Als je het op je grafiek plaatst, verander dan gewoon de laatste kleur naar de kleur van je grafiek, zodat de wolken lijken te zweven.
UPDATE:
LET OP: Versie 2 is bijgewerkt met een automatisch schaduwsysteem dat automatisch de kleur van je grafiek aanpast.
DLL-bestanden moeten worden toegestaan voor de automatische versie. Dit bespaart je de moeite om de laatste kleur aan te passen aan die van je grafiek, zodat de wolken lijken te zweven. Nadat je het hebt geladen, heeft de auto-kleur één tick nodig om de kleur van je grafiek te vinden.
Voor meer voorbeelden van indicatoren met automatische kleurverandering kun je een kijkje nemen op mijn website.

Reactie 0