Traditionele MACD Indicator met Momentum en Alarmen voor MetaTrader 4

Mike 2015.10.29 19:31 11 0 0
Bijlage

Originele auteur:

João Nunes @ neskk.com - 2015

De traditionele MACD-indicator met een Momentum-indicator en alarmen. Hiermee kun je de meeste parameters aanpassen zonder in de code te duiken.

Dit is mijn MACD-indicator, de code is goed gestructureerd, zodat ook beginners het kunnen begrijpen en mogelijk kunnen aanpassen. Het idee voor de Momentum komt van een andere indicator: https://www.mql5.com/en/code/11511.

Ik wilde een traditionele MACD-indicator waarbij:

• MACD-lijn = FastEMA - SlowEMA
  • Signaal = 9-daagse EMA van MACD
  • Histogram = MACD - Signaal

De Momentum-lijn wordt berekend door twee MACD-waarden te vergelijken met 10 bars ertussen. Vervolgens wordt Momentum door een Moving Average gehaald om het gladder te maken.

Aangezien MACD 0-kruisingen en Momentum-omkeringen belangrijke signalen voor traders kunnen zijn, heb ik twee alarmen ingebouwd, één voor elk van de genoemde signalen.

Let op: Deze 'alarm' meldingen worden daadwerkelijk weergegeven op het Experts-tabblad. Als je meldingen wilt, moet je de betreffende regels in de code ontcommentariëren (in plaats van de Print() functie, gebruik Alert()).

Ik wilde deze indicator gebruiksvriendelijk en aanpasbaar maken, daarom heb ik veel parameters toegevoegd:

• BarsToProcess — Spreekt voor zich. Opmerking: Dit heeft invloed op de mogelijkheid om verschillende tijdframes weer te geven, met 1000 kun je tot 1D gaan!
  • AppliedPrice — Prijs die gebruikt wordt om MACD te berekenen.
  • PeriodFastEMA — Periode gebruikt om het snelle voortschrijdend gemiddelde te berekenen.
  • PeriodSlowEMA — Periode gebruikt om het langzame voortschrijdend gemiddelde te berekenen.
  • PeriodSignal — Periode die geanalyseerd wordt om de signaallijn te berekenen.
  • SignalMA — Methode van het voortschrijdend gemiddelde die gebruikt wordt om de signaallijn te berekenen.
  • DeltaMomentum — Afstand tussen de twee punten die worden geanalyseerd om de Momentum te berekenen.
  • PeriodMomentum — Periode die geanalyseerd wordt om het voortschrijdend gemiddelde van de Momentum te berekenen (gladstrijken van Momentum).
  • MomentumMA — Methode van het voortschrijdend gemiddelde die gebruikt wordt om de gladgestreken Momentum te berekenen.
  • AlarmZeroCrossover — Zet het alarm voor MACD 0-kruisingen aan/uit.
  • AlarmMomentumReverse — Zet het alarm voor Momentum-omkeringen aan/uit.

neskk-macd-graph

Lijst
Reactie 0