Home Technische indicator Bericht

Volatility Step Channel: Een Innovatieve Indicator voor MetaTrader 5

Bijlage
64332.zip (1.56 KB, Downloaden 0 keer)

Welkom bij mijn nieuwste blogpost! Vandaag wil ik het hebben over een interessante indicator die ik heb ontwikkeld: de Volatility Step Channel. Deze indicator lijkt op de Donchian Channel, maar met een cruciaal verschil: hij houdt rekening met volatiliteit.

De lijnen van deze indicator weerspiegelen de extreme hoogtes en laagtes, aangepast aan de ATR-waarde op de index waar de extreme waarde is gevonden. Dit zorgt ervoor dat de channel lijnen niet door de kaarsen worden geraakt, wat een groot voordeel is. Deze lijnen kunnen dienen als een strakke stop-loss locatie die je niet snel zult raken.

In theorie fungeert de groene lijn als een strakke stop-loss voor een kooppositie, terwijl de rode lijn dit doet voor een verkooppositie. Maar gebruik deze indicator alsjeblieft niet als een op zichzelf staand hulpmiddel voor je handelsbeslissingen. Het is belangrijk om te onthouden dat het gebaseerd is op kwalitatieve prijscontext, die altijd kan veranderen. De channel lijnen blijven zelf onaangeroerd door de kaarsen.

Volatility Step Channel

Gerelateerde berichten

Reactie (0)