Home Systeemhandel Bericht

Beginnen met Programmeren: Moving Average Crossover met en zonder Martingale in MetaTrader 5

Bijlage
50198.zip (4.22 KB, Downloaden 3 keer)

In deze blogpost duiken we in de verschillende functionaliteiten van de Expert Advisors (EA's) die we gebruiken voor het handelen met Moving Averages. Alle functies die in de EA zijn gebruikt, vind je in het bestand ImportantFunctions.mqh.

We hebben twee EA's ontwikkeld, beiden gebaseerd op het signaal van de prijs die de Moving Average kruist. Het grote verschil? De één maakt gebruik van Martingale om verliezen te compenseren, terwijl de ander dat niet doet.

Let op: ik raad aan om deze EA's niet op een live account te gebruiken. Ze zijn uitsluitend bedoeld voor demonstratiedoeleinden.

Invoerparameters voor de Simple Moving Average EA:

• MAPeriod: De periode van de Moving Average indicator.
  • LotSize: De lotgrootte die wordt gebruikt voor het openen van trades.
  • TPPoints: Het aantal punten voor take profit.
  • SLPoints: Het aantal punten voor stop loss.

Invoerparameters voor de Moving Average EA met Martingale:

• MAPeriod: De periode van de Moving Average indicator.
  • StartingLot: De initiële lotgrootte voor de eerste trade; deze waarde zal toenemen na een verlies.
  • MaxLot: De maximale lotgrootte. De StartingLot kan worden verhoogd tot deze waarde.
  • TPPoints: Take profit punten. Deze zullen toenemen na een verlies.
  • SLPoints: Stop loss punten. Ook deze zullen toenemen na een verlies.
  • LotMultiplier: De lotgrootte wordt met deze waarde vermenigvuldigd na een verlies, zolang de MaxLot waarde nog niet is bereikt.
  • TPMultiplier: De Take profit en Stop loss zullen beide toenemen met dit bedrag na een verlies, wat een herstelvoordeel biedt, niet alleen door de positie grootte maar ook door de grotere TP.

De code bevat uitgebreide opmerkingen en ik heb een YouTube-video gemaakt waarin ik alles uitleg wat je nodig hebt om het te begrijpen.

Bedankt voor het lezen!

Moving Average zonder Martingale

Moving Average met Martingale

Gerelateerde berichten

Reactie (0)