Home Systeemhandel Bericht

Combo Trader: De Ultieme EA voor MetaTrader 4

Bijlage
9466.zip (61.8 KB, Downloaden 2 keer)

Laatste versie is hier: https://www.mql5.com/en/code/9499

(Update: ondersteunt 5-cijferige of 4-cijferige brokers + Sendmail functie + extra moving average cross buffer voor betere signalen + 5 modi voor MA) + optie voor statische lotgrootte

Ik heb de oude versie verwijderd en deze bijgewerkt. Updates zijn in rood weergegeven.

Deze EA maakt gebruik van verschillende methoden om trades te openen en te sluiten. Je kunt elke methode aanpassen. DIT IS GEEN MAGISCHE SYSTEEM, maar een combinatie van meerdere strategieën. Een heel eenvoudig systeem waarmee je jouw eigen parameters kunt gebruiken om te traden.

Strategy Tester Rapport
Combo EA@FSF
AlpariUK-Demo (Build 225)

SymboolEURUSD (Euro vs US Dollar)
Periode1 uur (H1) 2009.12.01 00:00 - 2010.01.29 22:00 (2009.12.01 - 2010.01.30)
ModelElke tick (de meest nauwkeurige methode op basis van alle beschikbare tijdframes)

Bars in test1991Ticks gemodelleerd1794365Modelleringskwaliteitn/a
Aantal mismatches in grafieken0

Initiële storting100000,00

Totaal netto winst2157162,27Bruto winst4370724,52Bruto verlies-2213562,25
Winstfactor1,97Verwachte uitbetaling38520,75

Absolute drawdown23503,85Maximale drawdown831709,56 (49,83%)Relatieve drawdown50,84% (79120,87)

Totaal aantal trades56Korte posities (winst %)36 (83,33%)Lange posities (winst %)20 (30,00%)

Winst trades (% van totaal)36 (64,29%)Verlies trades (% van totaal)20 (35,71%)
Grootstewinst trade422527,01verlies trade-283293,72
Gemiddeldewinst trade121409,01verlies trade-110678,11
Maximaalopeenvolgende winsten (winst in geld)9 (297047,58)opeenvolgende verliezen (verlies in geld)5 (-261829,22)
Maximaalopeenvolgende winst (aantal winsten)1324082,70 (5)opeenvolgende verlies (aantal verliezen)-487805,29 (2)
Gemiddeldopeenvolgende winsten3opeenvolgende verliezen2

Multi Time Frame & Multi Currency Pair

Eerste methode is based on moving average cross,

Je kunt kiezen tussen een systeem met 2 of 3 moving averages.

Stel MA_MODE in op 1: voor het gebruik van 2 moving averages

Stel MA_MODE in op 2: voor het gebruik van 3 moving averages

Stel MA_MODE in op 3: voor beide opties 1 & 2

**Nieuwe stel MA_MODE in op 4: om te signaleren met de snelste moving average die de langzaamste kruist

**Nieuwe stel MA_MODE in op 5: om te signaleren met modus 4 of modus 3

Voor betere kruisingssignalen moet je MA1CrossBuffer of MA2CrossBuffer instellen (gebaseerd op ATR-periode).

Tweede methode is gebaseerd op RSI met vier modi.

RSI modus 1: gebruik de RSI in OVERBOUGHT & OVERSOLD. Als het in de OVERBOUGHT zone is, is het goed om een verkooppositie te openen. Als het in de OVERSOLD zone is, geeft het een koop signaal.

RSI modus 2: Gebruik RSI als een trend. Als RSI_current > RSI_previous en de huidige open prijs > vorige open prijs, dan geeft het een koop signaal. Of als RSI_current < RSI_previous en de huidige open prijs < vorige open prijs, dan geeft het een verkoop signaal.

RSI modus 3: Gebruik zowel RSI MODUS 1 als RSI MODUS 2.

RSI MODUS 4: Gebruik RSI in de koopzone of verkoopzone, wat betekent dat als RSI in de koopzone is, het een koop signaal geeft en als RSI in de verkoopzone is, het een verkoop signaal geeft.

Derde methode is gebaseerd op MACD met drie modi.

MACD MODUS 1: Gebruik de trendrichting.

MACD MODUS 2: Gebruik koop signaal in verkoopzone en verkoop signaal in de koopzone.

MACD MODUS 3: Gebruik zowel modus 1 als modus 2.

Ik gebruik deze MACD: https://www.mql5.com/en/code/9993, die niet lui is!!! Je moet deze eerst downloaden en kopiëren naar \experts\indicators.

Vierde methode is gebaseerd op Stochastic met twee modi, net als RSI MODUS 1 & RSI MODUS 2.

Vijfde methode is gebaseerd op Parabolic SAR.

Ik gebruik ATR om de beste stop loss en take profit te vinden. Geef eenvoudig de ATR-periode en ATR-multiplicator op om SL & TP te krijgen.

Deze EA gebruikt een Money Management System, met het risicoparameter in %.

**Nieuwe: Ik heb een optie genaamd Use_Static_Lots toegevoegd. Als je statische lotgrootte wilt gebruiken, stel dit dan in op waar en geef de statische lotgrootte hieronder op.

Ik heb een optie genaamd Auto_Close toegevoegd die een trade sluit als het tegenovergestelde signaal wordt ontvangen. Als je Open_opposite_after_close op 1 instelt, opent het een order als het tegenovergestelde signaal wordt ontvangen.

Je kunt ervoor kiezen om een order te sluiten met MA-signalen, MACD, RSI, Stoch, of SAR.....

Je kunt ze allemaal gebruiken of slechts enkele. Stel de optie in op 1 (wat betekent waar) of 0 (wat betekent niet waar).

USE_MA: OM BEWEGING GEMIDDELD CROSS-SIGNAL TE GEBRUIKEN, STEL DIT IN OP 1, ANDERS OP 0.

USE_RSI: OM RSI-SIGNALEN TE GEBRUIKEN (GEBASEERD OP RSI_MODE), STEL DIT IN OP 1, ANDERS OP 0.

USE_MACD: OM MACD (GEBASEERD OP MACD_MODE) SIGNALEN TE GEBRUIKEN, STEL DIT IN OP 1, ANDERS OP 0.

USE_STO: OM STOCHASTIC SIGNALEN TE GEBRUIKEN, STEL DIT IN OP 1, ANDERS OP 0.

USE_SAR: OM PARABOLIC SAR SIGNAAL TE GEBRUIKEN, STEL DEZE OPTIE IN OP 1, ANDERS OP 0.

Als je deze EA wilt optimaliseren: je kunt deze optimaliseren in Open Price Only model.

Ik wacht op jullie reacties;

Want ik heb jullie feedback nodig om deze EA te verbeteren. Ik heb deze een week op mijn demo-account gebruikt met mijn optimalisatie (EURUSD 1H), met 200% winst en 16% drawdown.

Als je een bug vindt, laat het me weten zodat ik het kan oplossen en de EA kan verbeteren.

Als je dit optimaliseert op de huidige marktomstandigheden werkt het geweldig.

Gerelateerde berichten

Reactie (0)