Deze EA maakt gebruik van een candle grootte filter om een trade te initiëren.
Bronvermelding: De ideeën zijn van mij, de code is samengesteld met behulp van fxdreema.
Concept
Als de candle grootte > x pips is, dan zal de EA een kooptrade openen.
De candle grootte is een invoerparameter in de instellingen van de EA.
Als de kooptrade resulteert in een verlies, dan zal de EA de volgende trade openen met een verhoogde lotgrootte.
De schaalfactor is aanpasbaar in de instellingen van de EA.
Hoofdprincipe van het concept
Het belangrijkste principe achter alle EA's die ik ontwerp, is het beheersen van het aantal opeenvolgende verliezen (in plaats van te voorspellen waar de prijs naartoe beweegt).
Deze controle wordt bereikt door de vereiste candle grootte in de instellingen te verhogen totdat er over een lange testperiode een voldoende laag (veilig) aantal opeenvolgende verliezen optreedt. (De reden voor het beheersen van de opeenvolgende verliezen is zodat we de martingale strategie veilig kunnen toepassen).
Instellingen
Ik gebruik USDJPY en de 4-uurs grafiek voor testen. Andere tijdframes werken ook.
Meestal stel ik de instellingen voor de candle grootte in op 20 of meer, bij voorkeur 30.
10 of minder werkt meestal niet.
TP en SL
De TP en SL die ik gebruik zijn normaal gesproken in een verhouding van 1:1
en de instellingen zijn 50 TP en 50 SL.
Instellingen van 75TP 50SL; 100TP 50SL werken als je een lagere schaalfactor gebruikt, zoals 1.5.
Dit komt omdat wanneer de ratio van TP tot SL verandert, de kans op winnen versus verliezen gemiddeld ook verandert, en ook het aantal opeenvolgende verliezen (belangrijk).
Ik vind als vuistregel dat het maximale aantal opeenvolgende verliezen meestal 6 keer het gemiddelde aantal verliezen is, en dat gemiddelde verliezen in een vergelijkbare ratio van TP:SL (dezelfde of een veelvoud van de TP:SL ratio of een minder gunstige ratio).
Bijvoorbeeld, een TP:SL van 50 pips:50 pips geeft gemiddelde winsten versus verliezen van 2:2 of slechter 2:3 door de spread.
En het maximale aantal opeenvolgende verliezen van bijvoorbeeld 2x6=12. (We streven ernaar deze te verlagen tot minder dan 8, misschien zou 6 goed zijn - met behulp van het candle filter).
Feedback is altijd welkom. We kunnen meer geavanceerde ideeën ontwikkelen om opeenvolgende verliezen te beheersen en de kracht van martingale in een willekeurige marktomgeving te ontketenen.
연관 포스트
- Automatische Handelsplanner voor MetaTrader 4 en 5: Optimaliseer Jouw Trading Strategie
- Divergentie en RSI: De Beste Strategie voor MetaTrader 4
- Gemiddelde Pip Beweging Analyseren met MetaTrader 4
- Ontdek de Kracht van de MultiStrategyEA: Zeven Strategieën in Eén Expert
- Automatische TP Vermenigvuldigen met SL - Een Handige Expert voor MetaTrader 4