Er zijn veel materialen beschikbaar over onduidelijke systemen, en specifiek over de EA:
1) De schatting wordt uitgevoerd op basis van de waarden van vijf indicatoren (Gator, WPR, AC, DeMarker en RSI). De schatting is gebaseerd op trapeziumvormige lidmaatschapsfuncties.
2) Je kunt de rangorde en het gewicht van de eigenschappen direct in de code aanpassen.
3) Je kunt niet alleen de hierboven genoemde indicatoren gebruiken, maar ook vele andere tools die je verkiest, als basis voor de onduidelijke schatting (koop, verkoop, niets doen).
Over het geheel genomen is de EA-code bedoeld voor een praktische kennismaking met de technologie van onduidelijke schatting van de huidige marktsituatie. Ik raad aan om deze te gebruiken en ook aan te passen, nadat je de theorie hebt bestudeerd. Het materiaal van A. Nedosekin Osnovy teoryi nechetnoy ocenky (De basisprincipes van onduidelijke schattingstheorie) is voldoende voor een eerste introductie (de technologie is daar iets anders, maar de theorie zelf wordt goed beschreven).
Tips:
- Als je je eigen beoordelingscriteria wilt implementeren in plaats van de vijf ingebouwde indicatoren, raad ik aan om deze criteria te verdelen in de grenzen van onduidelijke schattingen (array arGator[7] in de code, enz.).
- Probeer de parameters van de lidmaatschapsfunctie niet te overoptimaliseren (ze zijn niet als externe variabelen in de code opgenomen), want dat zal geen significante impact hebben, geloof me, dat is getest.
- Experimenteer - ik denk dat onduidelijke logica als besluitvormingstechnologie ongeëvenaard is. Misschien helpt het iemand om de competitie te winnen.
Gerelateerde berichten
- MQL5 Wizard: Creëer Handelsstrategieën met Bullish en Bearish Engulfing Candlestick Patronen en Stochastic
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Geïnspireerd Door Morning/Evening Stars + MFI voor MetaTrader 5
- MQL5 Wizard: Handelsignalen Geïnspireerd door Morning/Evening Stars en RSI voor MetaTrader 5
- Efficiënt Trendvolgend Handelsysteem met Exp_X2MA_JFatl voor MetaTrader 5
- Close Cross MA: Efficiënt Orders Sluiten met MetaTrader 4