Systeemhandel 게시글

Maak Knoppen op de Grafiek in MetaTrader 4: Leer de ChartButton Class

첨부파일
44020.zip (2.63 KB, 다운로드 0회)

In deze blog wil ik je iets vertellen over de ChartButton Class voor MetaTrader 4. Deze klasse stelt je in staat om knoppen op je grafiek te creëren, net zoals andere grafiekobjecten. Wat dit zo handig maakt, is dat deze objecten de tijd- en prijscoördinaten hebben en makkelijk te verslepen zijn. Zelfs wanneer je door de grafiek scrollt, blijven ze op hun plek staan. Dit is een geweldige kans om meer te leren over Objectgeoriënteerd Programmeren en om te begrijpen hoe grafiekevenementen werken.

De kern van dit systeem is dat het reageert op wijzigingen in de grafiek en muisbewegingen. Wanneer de muis aan bepaalde voorwaarden voldoet, wordt de knop geselecteerd en kan deze worden versleept. Ik monitor het verslepen met een aangepast grafiekevenement: EVENT_DRAG. De functie onChartEvent van de knop wordt altijd aangeroepen in de ingebouwde OnChartEvent functie, en deze geeft informatie door aan de verschillende handlerfuncties.

Wil je zien hoe dit in de praktijk werkt? Bekijk dan de volgende tutorialvideo die ik heb gemaakt om de basisprincipes te demonstreren:

연관 포스트

댓글 (0)