My Line Order versie 2.1 - nieuwe mogelijkheden voor MetaTrader 4

Mike 2011.10.17 15:02 12 0 0
Bijlage

Inleiding

Deze versie heeft behoorlijk wat nieuwe functies, het meest opvallend zijn de meerdere orders.

In deze versie is het alleen mogelijk om de order volledig te sluiten, maar in toekomstige versies hoop ik de mogelijkheid toe te voegen om posities uit te breiden en gedeeltelijke posities te sluiten op bepaalde niveaus. Ook kijk ik er naar uit om de mogelijkheid toe te voegen om niveaus in te stellen op bepaalde indicatorwaarden (hopelijk in versie 3).

Standaardwaarden

extern  string LO_PREFIX="#"; // Naam van lijnen = LO_PREFIX + TicketNummer() + Specialty
extern  double LO_LOTS=0.1;
extern  double LO_PIPPROFIT=30;
extern  double LO_PIPSTOPLOSS=20;
extern  double LO_PIPTRAIL=0; // Deze trail werkt als de standaard MT4 trail, zodra je deze winst hebt, begint de trail
extern  bool   LO_AUTO_INCLUDE_SL_TP = 1; // Als er geen waarden zijn ingevoerd, worden standaardwaarden gebruikt
extern  bool   LO_CLOSE_ORDER_ON_DELETE = 1;  // Sluit order bij het verwijderen van de hoofdlijn, anders wordt de lijn de volgende keer opnieuw aangemaakt
extern  int    LO_ALARM=0; // 0 = Geen alarm, 1 = Alert, 2 = E-mail (nog niet geïmplementeerd), 3 = Bestand verzenden (nog niet geïmplementeerd)
extern  bool   LO_ECN=0; // Is de broker een ECN?
extern  int    MAGIC_NUMBER = -1;  // Stel in op -1 om van toepassing te zijn op alle momenteel open trades
extern  color  LO_ORDER_CLR=Gray; // Kleur van de open prijs lijn
extern  int    LO_ORDER_STYLE=STYLE_DASH; // Stijl van de open prijs lijn
extern  color  LO_STOPLOSS_CLR=Red; // Kleur van de stop loss van de order
extern  int    LO_STOPLOSS_STYLE=STYLE_DASHDOT; // Stijl van de stop loss van de order
extern  color  LO_MOVE_STOPLOSS_CLR=Teal; // Kleur van de lijn die de stop loss verplaatst naar een gespecificeerde stop loss wanneer deze wordt bereikt
extern  int    LO_MOVE_STOPLOSS_STYLE=STYLE_DASHDOT; // Stijl van de lijn die de stop loss verplaatst naar een gespecificeerde stop loss wanneer deze wordt bereikt
extern  color  LO_STOPLOSS_MOVE_CLR=Orange; // Kleur van de lijn waarheen de stop loss moet worden verplaatst
extern  int    LO_STOPLOSS_MOVE_STYLE=STYLE_DASHDOT; // Stijl van de lijn waarheen de stop loss moet worden verplaatst
extern  color  LO_STOPLOSS_CLOSE_CLR=Red; // De kleur van de lijn die sluit bij een stop loss
extern  int    LO_STOPLOSS_CLOSE_STYLE=STYLE_DASHDOT; // De stijl van de lijn die sluit bij een stop loss
extern  color  LO_TAKEPROFIT_CLR=Green; // Kleur van de uiteindelijke take profit
extern  int    LO_TAKEPROFIT_STYLE=STYLE_DASHDOT; // Stijl van de lijn van de uiteindelijke take profit
extern  color  LO_TAKEPROFIT_MOVE_CLR=Green; // Kleur van de verplaatsing van de take profit
extern  int    LO_TAKEPROFIT_MOVE_STYLE=STYLE_DASHDOT; // Stijl van de verplaatsing van de take profit
extern  color  LO_TAKEPROFIT_CLOSE_CLR=Green; // Kleur van de sluiting van de take profit
extern  int    LO_TAKEPROFIT_CLOSE_STYLE=STYLE_DASHDOT; // Stijl van de sluiting van de take profit
Initiële lijn naamvariabelen
#buy = Open een koopmarktorder
#sell = Open een verkoopmarktorder
#buypend = Open een koop pending order op die prijs
#sellpend = Open een verkoop pending order op die prijs
Te doen: #buytp = Open een koopmarktorder met de lijn als take profit
Te doen: #buysl = Open een koopmarktorder met lijn als stop loss
Te doen: #selltp = Open een verkoopmarktorder met de lijn als take profit
Te doen: #sellsl = Open een verkoopmarktorder met lijn als stop loss
Na handelsvariabelen (zonder aanhalingstekens)
"sl=" = Stop loss in pips. Kan meerdere orders hebben. Om geen stop loss te hebben, gebruik "N"
"tp=" = Take profit in pips. Kan meerdere orders hebben. Om geen take profit te hebben, gebruik "N"
"ts=" = Trailing stop in pips. Kan meerdere orders hebben
"lo=" = De lots die open zijn. (Te doen: Als gewijzigd, dan de lots in de order aanpassen)
"alarm" = Voor waarden zie de opmerking over LO_ALARM

Hoe te gebruiken beschrijving

De EA zal de beschrijving automatisch invullen met de belangrijkste ordereigenschappen, afhankelijk van je huidige instellingen. Als je de horizontale lijnen verplaatst, wordt de beschrijving bijgewerkt met de nieuwe waarden. Om meerdere orders aan te maken, moet je ze scheiden met "," en om het op een bepaald niveau te hebben, moet het in het volgende formaat zijn "waarde in pips@niveau waar je de waarde wilt veranderen" zonder spaties. Je kunt zoveel lijnen maken als je nodig hebt.

Definitieve updates

Lotaanpassingsfuncties vanuit de beschrijving en ingestelde niveaus

Stop loss/take profit op indicatorwaarden met de mogelijkheid om andere indicatoren toe te voegen of weg te nemen (ik denk dat ik weet hoe)

Lijnalarmen (alarmen die niets te maken hebben met een echte trade)

Mogelijke toekomstige updates

Order annuleert andere orders

Stop loss en take profit op basis van accountgrootte en handelswinst

Als je problemen hebt of ideeën hebt die ik in versie 3 kan opnemen, laat het me weten in de comments of stuur me een PM.

Bedankt.

P.S. Deze versie is geenszins de laatste, ik werk dagelijks aan het oplossen van bugs en het toevoegen van nieuwe functies. Ik zal de laatste versie pas af en toe aan de codebase plaatsen, dus als je de laatste versie wilt of een bug hebt gevonden die mogelijk in een latere versie is opgelost, stuur me dan een bericht en ik stuur je de laatste versie. Voor mij is alle feedback goed, het laat me zien waar dingen misgaan. Ik ga proberen deze EA zo inclusief en bugvrij mogelijk te maken.

Lijst
Reactie 0