Ontdek TradeProtector-1.0: Jouw Nieuwe Trading Helper voor MetaTrader 4

Mike 2009.09.30 14:48 12 0 0
Bijlage

Heb je een positie geopend en moet je plotseling weg? Geen paniek! Deze EA (Expert Advisor) stelt automatisch een initiële Stop Loss in (als je dat nog niet gedaan hebt). Zodra jouw positie een instelbare winstdrempel bereikt, begint TradeProtector met het toepassen van een proportionele Trailing Stop.

Het idee voor deze EA kwam bij me op na een situatie waarin ik een positie had geopend, maar opeens moest weggaan. Ik had een redelijke Stop Loss ingesteld, maar wat er gebeurde:

Tijdens mijn afwezigheid bereikte mijn positie 40 pips winst, maar de markt draaide en in plaats van een mooie winst, werd mijn initiële Stop Loss geraakt - wat resulteerde in een kleine, maar onnodige verlies.

Ik ben geen fan van trailing stops, omdat wanneer de trend goed is, bijvoorbeeld na een paar uur met 120 pips winst, mijn trailing stop ingesteld op 35 pips, die aanvankelijk redelijk leek, nu deze mooie winnende trade kan omzetten in een verlies als er een retracement van 38% plaatsvindt.

Daarom geef ik de voorkeur aan een proportionele trailing stop, berekend met de formule:

ProportioneleSL = | HuidigePrijs - OrderOpenPrijs | x Ratio - Spread

Er is ook een functie waar ik niet helemaal zeker van ben, maar die standaard is uitgeschakeld. Ik noem het de Escape-functie - wanneer jouw trade een aanzienlijke verlies heeft bereikt, ben je meestal blij om deze te sluiten met zelfs een kleine winst of een iets minder indrukwekkend verlies. Je kunt een 'verstorend' verliesniveau instellen waarna je deze functie wilt activeren, en dan een winst of verlies waar je blij mee zou zijn om die trade te sluiten. In de meeste gevallen, als de stop-loss goed zijn ingesteld, is dit niet nodig, maar ik heb besloten om het in de code te laten, voor het geval dat...

En hier gaan we:

Zet deze EA op een M1 of M5 grafiek.

Stel in:

• logging=1 - als je logboeken wilt in de MQL4\Files directory;
  • nTrailingStop [pips] - initiële trailing stop. Dit zal gebruikt worden totdat jouw trade de winst = nPropSLThreshold bereikt;
  • nPropSLThreshold [pips] - na het bereiken van deze winst wordt de proportionele trailing stop gebruikt;
  • dPropSLRatio [decimaal] - vermenigvuldigingsfactor ( PropSL = Winst * dPropSLRatio - Spread );
  • nUseEscape [1 of 0] - sluit slecht geplaatste trades zodra ze een minimale winst bereiken;
  • nEscapeLevel [pips] - verliesgrootte waarna we onze trade willen beëindigen zodra deze de volgende piek bereikt;
  • nEscapeTP [pips] - take profit niveau in pips (je kunt een negatieve waarde instellen - dan is het een verlies dat je zou willen accepteren, in het geval jouw trade een aanzienlijke negatieve pips waarde heeft bereikt).

Lijst
Reactie 0