SSH Multi Time-Frame Indicator voor MetaTrader 4: Een Must-Have voor Traders

Mike 2024.01.10 03:38 26 0 0
Bijlage

De SSH-indicator is een populaire tool die gebruikmaakt van de voortschrijdende gemiddelden van de hoogste en laagste prijzen van kaarsen om twee lijnen te tekenen. Het kruispunt van deze twee lijnen wordt beschouwd als een signaal om te kopen of verkopen.

Het weergeven van hogere tijdframes (TFs) in lagere is een favoriete methode voor technische analyse van de markt. De SSH Multi-TF bereidt de hogere TF van deze indicator voor in lagere TFs.

Bovendien kan de gebruiker de hogere TF selecteren via een klein paneel binnen de grafiek, zonder dat je het invoervenster van de indicator hoeft te openen. Het wijzigen van de TF zal ook de knoppen voor de tijdframes veranderen, aangezien we de knoppen voor lagere tijdframes niet nodig hebben.

SSH Multi-TF

SSH Multi-Time-Frame met een paneel om TF's te selecteren vanuit de grafiek

De code heeft een paneel voorbereid dat gebruikt kan worden voor elke indicator waarvoor je een Multi-TF-vorm wilt maken. Je moet de grafische functie van het paneel en de benodigde elementen kopiëren vanuit input en OnInit(). Om de huidige TF-kaarsindex voor het hogere tijdframe te berekenen, kunnen we de ingebouwde functie iBarShift gebruiken, maar ik geef er de voorkeur aan mijn eigen functie te gebruiken die de kaarsindex vindt die het dichtst bij de tijd van de hogere TF-kaars ligt. Deze functie is ook nuttig voor andere doeleinden met dezelfde intentie en ik raad het absoluut aan in vergelijking met de oorspronkelijke ingebouwde functie.

Lijst
Reactie 0