Linear Momentum Indicator voor MetaTrader 4: Een Diepgaande Uitleg

Mike 2015.05.29 19:02 58 0 0
Bijlage

Achtergrond:

Als trader ben ik altijd op zoek naar nieuwe manieren om mijn strategieën te verbeteren. Onlangs kwam ik het concept "Lineaire Momentum" tegen, geïnspireerd door een artikel van de heer Achmad Hidayat op zijn blog. Dit zette me aan het denken om een eenvoudige indicator te creëren op basis van deze theorie. Omdat ik zijn artikel niet helemaal kon volgen, zocht ik naar andere bronnen en vond ik een helder artikel over lineair momentum geschreven door mevrouw Sarah Friedl, te vinden op http://study.com/academy/lesson/linear-momentum-definition-equation-and-examples.html.

Wat is Lineair Momentum?

Momentum is de kracht van een object dat zich verplaatst — dat is mijn simpele definitie. Het momentum kan worden berekend met de volgende formule: momentum = massa x snelheid. Zoals je misschien al weet, is snelheid de snelheid met een richting. De kortste formule ziet er als volgt uit: p=mv, waarbij p momentum is, m de massa (in kg) en v de snelheid (in m/s).

Implementatie van Lineair Momentum in een MetaTrader Indicator:

Hieronder leg ik uit waarom we in de Forex wereld spreken over Lineair Momentum:

• p = momentum;
  • m = massa, omgezet in handelsvolume of tick; persoonlijk geef ik de voorkeur aan tickvolume omdat deze informatie gemakkelijker te vinden is dan het totale volume van alle verhandelde lots wereldwijd;
  • v = snelheid, dit is een waarde die wordt genomen van de beweging in pips gedeeld door de tijdspanne (punten/seconden, oorspronkelijk in m/s).

Lijst
Reactie 0