Emilio Super Bands: De Onmisbare Indicator voor MetaTrader 4

Mike 2010.11.15 17:44 54 0 0
Bijlage

Auteur:

Emilio Reale is een goede vriend van mij en hij vroeg me om zijn code te delen. Hij is een ervaren trader die deze banden oorspronkelijk heeft berekend in MetaStock. Ik heb zijn code omgezet naar MetaTrader 4.

Het idee achter deze banden was oorspronkelijk bedoeld om het juiste niveau voor de stop loss te berekenen in een breakout-strategie. Vervolgens ontdekten we twee belangrijke dingen: we kunnen de banden gebruiken om de stop loss correct te trailing en we kunnen specifieke squeezes van de volatiliteit ontdekken. Wanneer de banden samengedrukt zijn, hebben we te maken met hoge volatiliteit. Zijn de banden daarentegen wijd open, dan moeten we een langzamere volatiliteit verwachten.

Deze banden geven ook signalen, zoals te zien is in de afbeelding. We kunnen de pivots van de banden gebruiken voor instap en de tegenovergestelde band voor stop loss en trailing, afhankelijk van de bewegingen van de banden.

Afbeelding:

Dit is een voorbeeld van de banden... super banden!

Parameters:

Afhankelijk van de markt die we gebruiken, moeten we de parameters instellen om aan te passen.
  • Periode is normaal gesproken 13 of 20
  • Mul is de multiplier voor het type markt; voor forex gebruik ik 1.5, voor OIL of GOLD wordt 1.7 of hoger aanbevolen.

Verbeteringen en suggesties zijn altijd welkom.

Bedankt voor jullie reacties.

Lijst
Reactie 0