MA_Mirror EA: Een Slimme Expert voor MetaTrader 4

Mike 2010.10.13 17:41 16 0 0
Bijlage

Gebaseerd op de indicator hier (heel erg bedankt!) heb ik deze eenvoudige Expert Advisor geschreven die winstgevend is, vooral tijdens trendfases. Hij werkt ook goed op korte tijdframes zoals M1 of M5.

De ingewikkeldere functies staan in het include-bestand ea.mqh, dat voor al mijn expert advisors wordt gebruikt. De functie start() controleert de orders, roept de functie aan die de trailing stop loss uitvoert en vervolgens de functie Signal() om te bepalen of het indicatorgedeelte van de EA iets gedaan wil hebben. Op basis van het signaal wordt er vervolgens gehandeld. Signal() retourneert -1 of OP_BUY/OP_SELL als het wil kopen of verkopen.

int Signal()
{

int i=1;
int signal = -1;
double ma1, ma2;
ma1=iMA(NULL,0,MovingPeriod,MovingShift,MODE_SMA,PRICE_CLOSE,i)-iMA(NULL,0,MovingPeriod,MovingShift,MODE_SMA,PRICE_OPEN,i);
ma2=iMA(NULL,0,MovingPeriod,MovingShift,MODE_SMA,PRICE_OPEN,i)-iMA(NULL,0,MovingPeriod,MovingShift,MODE_SMA,PRICE_CLOSE,i);

if (ma1 > ma2) signal = OP_BUY;
if (ma1 < ma2) signal = OP_SELL;

return (signal);
}

Je kunt de Signal() functie eenvoudig aanpassen om te doen wat jij wilt, bijvoorbeeld een andere indicator gebruiken, altijd kopen of verkopen, of zelfs een willekeurige getallengenerator inzetten (ik gebruik ze allemaal om te zien of de expert beter presteert dan simpelweg kopen of verkopen in een trend of willekeurig handelen).

------------------------------------------------------------

Geüpdatete versie van ea.mqh, hernoem deze naar ea.mqh.

Er was een fout in FindOrders (ik had per ongeluk een regel verwijderd).
Nieuwe functie: BreakEven, als de indicator 20 pips in de plus staat, stelt hij de stop loss in op 0.

Lijst
Reactie 0