awo Holidays EA: Jouw Gids voor MetaTrader 4

Mike 2016.03.25 23:12 11 0 0
Bijlage

De awo Holidays EA geeft je inzicht in de status van de volgende dag: werkdag, vrije dag of feestdag.

De feestdagen worden uit het bestand 'holidays.csv' gehaald (dit moet geplaatst worden in de mappen '\expert\files' en '\tester\files') en worden gefilterd op symbool. Bijvoorbeeld, naast de internationale feestdagen worden alleen de Britse en Japanse feestdagen weergegeven voor het paar GBP/JPY.

De EA geeft een visuele melding van de volgende dag met twee verticale lijnen:
    Doorlopende lijn - begin/einde van een handelsdag (swaplijn)
    Stippellijn - begin/einde van een astronomische dag.
        Lichtblauwe kleur - de volgende kalender dag is een werkdag
        Blauwe kleur - de volgende kalender dag is zaterdag
        Oranje kleur - de volgende kalender dag is een feestdag (zie de opmerkingen).

De opmerkingen geven de statussen weer van de voorgaande, huidige handelsdagen en de volgende drie kalenderdagen.

Deze EA werkt op alle paren en tijdsperioden tot D1.

Ik heb alleen gegevens voor 2007, deze zijn hier vandaan: http://alpari.org/ru/analytics/holidays.html. Mocht iemand gegevens voor andere jaren hebben in een vergelijkbaar formaat, stuur ze dan alsjeblieft naar a-wo@mail.ru, alvast bedankt!

Deze afbeelding laat duidelijk de pieken zien op vrijdagavond en maandagochtend.

Dit is een concept voor mijn robot, maar ik dacht dat het nuttig kon zijn voor anderen. Ik had ook het idee om iets soortgelijks te schrijven om economische gebeurtenissen en de tijden van handels sessies aan te geven.

Lijst
Reactie 0