Trend Me Leave Me: De Ultieme EA voor MetaTrader 5

Mike 2018.03.01 20:56 20 0 0
Bijlage

De bedenker van dit idee: Scriptor, de ontwikkelaar van de MQL5 code: barabashkakvn.

Deze Expert Advisor (EA) werkt met één positie en is toepasbaar op netting-rekeningen. De richting van een nieuw open signaal wordt berekend op basis van de richting van de laatst gesloten positie (KOPEN of VERKOPEN) en de manier waarop deze positie is afgesloten (via Stop Loss of Take Profit).

Algemeen principe:

• Als een positie is gesloten met Take Profit, zal de volgende positie in dezelfde richting worden geopend;
  • Als een positie is gesloten met Stop Loss, dan moet de volgende positie in de tegenovergestelde richting worden geopend.

Het type afsluiting wordt bepaald in de functie OnTradeTransaction() met behulp van ENUM_DEAL_REASON: de transactie en het type worden eerst benaderd in OnTradeTransaction():

TRADE_TRANSACTION_DEAL_ADD - het toevoegen van een transactie aan de geschiedenis. Dit gebeurt als resultaat van orderuitvoering of handelingen met het rekening saldo.

Vervolgens wordt de DEAL_REASON eigenschap gecontroleerd.

Als de Breakeven-parameter niet gelijk is aan nul, zal de positie indien mogelijk worden verplaatst naar breakeven.

Na het bepalen van de richting in OnTradeTransaction(), controleer je de verdere voorwaarden:

• Om een KOPEN positie te openen, moet de SAR-indicator op bar #0 lager zijn dan de sluiting van bar #0, en de ADX op bar #0 moet lager zijn dan 20.
  • Om een VERKOPEN positie te openen, moet de SAR-indicator op bar #0 hoger zijn dan de sluiting van bar #0, en de ADX op bar #0 moet lager zijn dan 20;

Invoermparameters

• Stop Loss (in pips) - Waarde van Stop Loss;
  • Take Profit (in pips) - Waarde van Take Profit;
  • Risico in procent voor een transactie - risico percentage per trade;
  • Breakeven (in pips) - de breakeven waarde;
  • ADX: gemiddelde periode - ADX indicator parameter;
  • SAR: prijs incrementele stap - versnellingsfactor - SAR indicator parameter;
  • SAR: maximale waarde van stap - SAR indicator parameter.

Standaardparameters: EURUSD, M30 van 08-01-2017 tot 05-02-2018

Trend Me Leave Me

Lijst
Reactie 0