Als trader ben je vast bekend met de kracht van nieuws in de financiële markten. Vandaag wil ik je een eenvoudige, maar effectieve nieuws handelsstrategie laten zien die je kunt toepassen in MetaTrader 4. Ik heb verschillende strategieën beschreven op mijn blog, en je kunt mijn artikel ook vinden op de pipswanted.com blog aggregator hier.
Ik heb vier verschillende strategieën onderzocht om in te spelen op nieuws, en deze simpele EA (Expert Advisor) implementatie bevat één van mijn favoriete strategieën. Voor de duidelijkheid heb ik de methoden om nieuws te verkrijgen niet opgenomen, omdat ik een handige indicator hiervoor heb gevonden op MQL5, en ik hoef niet opnieuw hetzelfde te herhalen. Laten we nu kijken naar de strategie.
Strategie nummer 3
Dit is mijn favoriete strategie. Voor de publicatie van het nieuws plaatsen we twee orders: één buy stop en één sell stop. Beide met bijvoorbeeld 5 pips take profit (TP) en 5 pips stop loss (SL).
We plaatsen de buy stop 20 pips boven de huidige prijs en de sell stop 20 pips onder de huidige prijs. Nu wachten we op de data. Wanneer de markt in een bepaalde richting beweegt, is de kans groot dat één van onze TP's wordt bereikt. Zelfs als de prijs daarna terugkeert, kan de tweede TP nog steeds worden geraakt. De winst kan klein zijn, maar het risico is ook beperkt. Wees voorzichtig met je SL's en TP's; het is beter om kleine winsten te boeken dan om grote verliezen te lijden.
Hier is een voorbeeldcode:
if(orderOpenDate == currentDate) { // We plaatsen 2 orders: buy stop en sell stop if(ticket < 1) { orderAsk = Ask - bias * Point; orderBid = Bid - bias * Point; ticket=OrderSend(Symbol(),OP_SELLSTOP,lot,orderBid,1,orderAsk+Point*sl,orderBid-tp*Point,"NewsTrader",2,0,Red); } if(ticket2 < 1) { orderAsk = Ask + bias * Point; orderBid = Bid + bias * Point; ticket2=OrderSend(Symbol(),OP_BUYSTOP,lot,orderAsk,1,orderBid-Point*sl,orderAsk+tp*Point,"NewsTrader",2,0,Green); } }
Aanbevelingen:
Reactie 0