Kleurrijke Zerolag MACD Indicator voor MetaTrader 5

Mike 2017.05.22 22:49 13 0 0
Bijlage

Welkom bij mijn blog! Vandaag wil ik het hebben over de MQL5-versie van de ZeroLag MACD, die eerder beschikbaar was voor MetaTrader 4. Je kunt de originele versie hier vinden: ZeroLag MACD voor MetaTrader 4.

Er was ook een gekleurde versie van deze indicator, maar die had wat problemen. Je kunt die versie hier bekijken: Gekleurde ZeroLag MACD voor MetaTrader 4.

Ik heb de MetaTrader 4 versie gefixt, die oorspronkelijk 95 regels code had. Het kostte me vijf dagen om de MetaTrader 5 versie te schrijven, inclusief het lezen van de logboeken, meerdere tests en het ontdekken van de verschillen tussen MetaTrader 5 en MetaTrader 4!

Mijn eerste MQL5-versie van deze indicator had 400 regels code, maar ik heb het geoptimaliseerd en nu heeft de versie die alle geschiedenis leest ongeveer 290 regels code!

In mijn eerste MQL5-versie gebruikte ik IMAonArray van de MetaTrader 5 site. Het laden van deze indicator nam destijds 8 seconden om 700 candles te berekenen!

Aangezien MetaTrader 5 geen iMAonArray heeft en de code iMAOnArrayMQL4 van Migreren van MQL4 naar MQL5 enkele loops bevat met teveel cycli, heb ik deze herschreven.

Daarnaast is de tijdreeks in MetaTrader 5 van oud naar nieuw candles (van links naar rechts), terwijl in MetaTrader 4 de tijdsarray standaard als tijdreeks is ingesteld van nieuw naar oud (van rechts naar links). De MQL4-versie was zo gecodeerd dat ik de arrays niet gewoon als tijdreeks kon instellen en de juiste resultaten in MQL5 kon krijgen. Daarom heb ik alle loops moeten aanpassen en mijn eigen methode moeten schrijven om alle candles van de geschiedenis voor deze MetaTrader 5 versie te berekenen.

Aangezien de originele code gratis was, deel ik het product ook gratis op de markt. Ik hoop dat het nuttig zal zijn voor het sneller krijgen van signalen dan de traditionele MACD.

Indicatorparameters

• FastEMA - standaardwaarde is 12. Dit is het nummer voor het instellen van de snellere EMA-periode.
  • SlowEMA - standaardwaarde is 26. Dit is het nummer voor het instellen van de langzamere EMA-periode. Deze waarde moet groter zijn dan de FastEMA.
  • SignalEMA - standaardwaarde is 9. Dit is het nummer voor het instellen van de periode voor het berekenen van de Signaallijn, die in blauwe kleur wordt weergegeven.

Lijst
Reactie 0