Ontdek de Kracht van de Price Action EA voor MetaTrader 4

Mike 2014.01.30 17:52 13 0 0
Bijlage

Welkom bij deze blogpost! Vandaag wil ik het hebben over een geweldige EA die geen indicatoren gebruikt, maar zich volledig richt op price action. Dit systeem is uitvoerig getest van 18 augustus 1995 tot 29 januari 2014 en heeft een startkapitaal van $10.000 omgevormd tot maar liefst $11.958.183,37!

Parameters:

• Voor een balans van $10.000 kun je de standaardparameters gebruiken.
  • Pas de lotgrootte aan op basis van je huidige balans.
  • Een aanbevolen lotgrootte is 0.01 voor elke $100.

PriceAction

Ik moedig je aan om deze EA gedurende een langere periode te testen en laat me vooral weten wat je ervan vindt. Ik heb de code geüpdatet door TradeType in te stellen op 1.

Hier is meer informatie over deze EA:

Veel mensen zijn in de war over hoe deze EA precies werkt. Ik was zelf ook niet helemaal klaar om het in te dienen voor goedkeuring, maar nu is het goedgekeurd!

De logica achter deze EA is heel eenvoudig. Tijdens volatiele markten (meestal 5 minuten na belangrijke nieuwsberichten) beweegt de markt vaak op en neer voordat deze zich sterk in één richting beweegt. Als je deze EA in die periode gebruikt, opent hij de eerste trade in de richting die je hebt ingesteld (bijvoorbeeld TradeType = 1 voor een long trade). Als de markt 100 punten (10 pips) naar beneden beweegt, sluit het systeem de long trade en opent het een short trade. De EA blijft deze bewegingen volgen totdat de markt zich in één richting beweegt.

Let wel, er is een risico als de markt meer dan 5 keer op en neer beweegt. Gewoonlijk, 5 tot 10 minuten na een belangrijk nieuwsbericht, zal de markt de neiging hebben om in één richting te bewegen. Begin deze EA zeker niet vlak voor of onmiddellijk na het nieuws, omdat dat de meest volatiele tijd is. Wacht 5 tot 10 minuten, soms moet je zelfs wachten tot de uurscandlestick sluit, afhankelijk van hoe duidelijk de impact van het nieuws is op de markt. Deze EA is ook niet geschikt voor een zeer trage markt met lage handelsvolumes.

Deze EA heeft bewezen dat de FX-markt tussen 1995 en 2010 sterk trending was, en daarna meer volatiel is geworden.

Nieuwe update: De code is opgeschoond en er is een Trailing Stop toegevoegd.

Lijst
Reactie 0