Intraday System Trading - Een EA voor MetaTrader 4

Mike 2011.07.15 22:15 20 0 0
Bijlage

Hallo traders! Vandaag wil ik het hebben over een systeem trading EA die ik heb ontwikkeld. Ik ben geen programmeur, maar ik ben de afgelopen twee weken bezig geweest met het leren van MQL4.

Met behulp van een MQL4 code bouwer heb ik de basis van deze EA opgebouwd, die ik daarna handmatig heb aangepast. Ik heb een backtest uitgevoerd, maar het lukt me nog niet goed om de logica voor het in- en uitstappen van trades te laten werken zoals ik dat wil.

De strategie die ik heb ontwikkeld, is afgeleid van een Bollinger Bands-systeem, gebaseerd op een standaard 20,2,2 indicator op een 15-minuten grafiek:

Hierbij:

• Een koop signaal ontstaat wanneer de prijs onder de band (20,2.4,2.4) gaat en daarna terugtrekt naar de (20,1,1). De trade moet winst nemen, waarbij de stop-loss handmatig kan worden ingesteld op bijvoorbeeld 100 pips, maar ik wil dit ook testen met misschien 50 pips.
  • Een verkoop signaal ontstaat wanneer de prijs boven de band (20,2.4,2.4) komt en daarna terugtrekt naar de (20,1,1). De trade moet ook hier winst nemen, met een stop-loss die handmatig kan worden ingesteld op 100 pips, of mogelijk 50 pips voor de test.

De vraag:

Wanneer je het bijgevoegde programma draait, zie je dat de instap soms met een vertraging van een bar of meer komt, en soms mist de code de instap helemaal.

Is er iemand onder jullie die meer ervaring heeft en mij kan helpen met dit frustrerende probleem? Ik zou heel graag feedback ontvangen.

Alvast heel erg bedankt!

Groeten,

Steve

Lijst
Reactie 0