LoongMAx96: De ultieme indicator voor MetaTrader 5

Mike 2010.02.15 22:28 11 0 0
Bijlage

Auteur:

Loong

De LoongMAx96 is een krachtige indicator die 96 lijnen van voortschrijdende gemiddelden (MA's) tekent met slechts 100 regels code, gebruikmakend van de MyBuffer klasse.

Achtergrond: Het idee achter deze indicator is geïnspireerd op een onderwerp van Rosh.

Voor meer informatie, kijk hier: Forum Link 1 | Forum Link 2 | Forum Link 3 | Forum Link 4

De Chinese naam voor dit concept is 'jun xian liu', wat "Bewegende Gemiddelde Lijnstroom" betekent. Het doel was om een multi-indicator sjabloon te vereenvoudigen met een indicator die meerdere lijnen weergeeft. Dit zou echter leiden tot veel herhalende code.

In principe had ik een twee-dimensionale array nodig: één dimensie voor de tijdindex en een andere voor de MA's[]. In MQL4 is dat niet mogelijk, omdat het slechts 8 lijnen ondersteunt. Met de komst van MetaTrader 5 en MQL5, die klassen ondersteunen, kon ik de één-dimensionale structuur verbergen. Zo bereikte ik de eerste versie die je kunt vinden op Forum Link 5 (let op: de oude klasse genaamd 'CIndicatorBuffer' heeft conflicten met dezelfde naam in Indicator.mqh).

Later werd een nieuwere versie besproken op Forum Link 6 (bedankt aan 'Rosh' en 'investeo'!).

En nu is hier de nieuwste versie van de LoongMAx96!

Ingangsparameters:

Parameters? Vergeet het! De indicator werkt perfect zonder dat je iets hoeft aan te passen.

LoongMAx96

Lijst
Reactie 0