EnvelopeMA 0.0.1.beta: De Eerste Stappen in Automatisch Handelen met MetaTrader 4

Mike 2010.03.08 18:03 18 0 0
Bijlage

Hallo traders,

Na twee maanden leren en experimenteren met EAs (Expert Advisors) heb ik mijn eerste redelijke en 'bijna foutloze' robot ontwikkeld: EnvelopeMA. Dit systeem richt zich momenteel alleen op shortposities. Zodra we zien dat er ook goede longposities zijn, plannen we een versie voor longposities toe te voegen.

Deze EA is ontworpen voor het 15-minuten grafiek (M15) omdat er niet veel sell stop posities zijn die je op hogere tijdframes kunt plaatsen (M30, H1+). Op lagere tijdframes is de spread vaak te groot om winstgevend te zijn.

De instap gebeurt via sell stop pending orders die worden geplaatst wanneer de Ask-prijs en twee voortschrijdende gemiddelden binnen de lage periode van de enveloppe-banden vallen. Deze order blijft staan voor 1 uur en 15 minuten. De uitstap vindt plaats wanneer er drie verschillende Parabolic SAR punten onder de Ask-prijs liggen en er een crossover van de voortschrijdende gemiddelden is (de snelle voortschrijdende gemiddelde kruist de langzame van beneden naar boven).

Stop Loss (S/L) en Take Profit (T/P) zijn configureerbaar en optioneel.

Er zijn natuurlijk manieren om dit systeem een grote winnaar te maken met een Martingale-strategie, maar het hoofddoel is nu om de sell signals te verbeteren. Daarna willen we modules voor risicobeheer en betere exitstrategieën toevoegen. Het spijt me dat de code in het Portugees is, maar hier zijn enkele uitleggen van de inputparameters:

• AguardaCompletarCandle: Wacht tot de 15-minuten bar is gesloten om een beslissing te nemen (dit komt overeen met 'Open bar prices only' in de tester).
  • TP: Take Profit (in pips).
  • SL: Stop Loss (in pips).
  • PerEnv: Periode van de enveloppe.
  • sdEnv: Deviatie van de enveloppe.
  • PerMM: Periode van de signal exponential moving average.
  • PerMMl: Periode van de snelle (langzamere dan de signal) exponential moving average.

Andere inputparameters worden uitgelegd in het 'input parameter' vak in de tester en zijn een onderdeel van het risicobeheer, niet van het plaatsen van orders.

Ik hoop dat jullie er plezier aan beleven! Als iemand goede ideeën heeft, laat ze vooral weten. We zullen ze implementeren en hier beschikbaar stellen.

Lijst
Reactie 0